Corona protocol WSV Algemeen en afdeling DynamicTennis.

Wij zijn erg blij dat ook de zaalsporten weer mogen starten m.i.v. 01-07-2020. Hier zijn echter wel wat regels aan verbonden. Lees onderstaande door voordat je komt sporten bij WSV. Veel sportplezier! Het hoofdbestuur

Aanvullend op het eerder ingestuurd protocol: Accommodatie en Organisatorisch hierbij de update met betrekking tot het binnen sporten en het openen van het clubhuis. De update geeft inzicht in de afspraken betreft de afdelingen die binnen sporten en het gebruik van het clubhuis.

Algemene afspraken Complex

  • Het sportcomplex is alleen toegankelijk voor sporters en leden in functie. Supporters, toeschouwers etc. worden NIET toegelaten in de zaal. Personen met afspraken (vergadering etc.) in het clubhuis worden wel toegelaten. Voor buitensport zijn, volgens regelgeving, maximaal 250 toeschouwers toegestaan. Afdeling voetbal draagt zelf zorg voor handhaving.
  • De sanitaire voorzieningen en de kleedkamers zijn tot nader bericht gesloten. Voor de hoogste nood is er 1 toilet toegankelijk, dat iedere avond wordt schoongemaakt.
  • De 1,5 meter afstand regel van het RIVM moet buiten de zaal, bij het naar binnen lopen en bij het naar buiten gaan wel gehandhaafd worden.
  • Als je gezondheidsklachten hebt zoals neusverkouden, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid of andere klachten – BLIJF THUIS!

 

Algemene afspraken Clubhuis

  • De routing vanaf de ingang naar het clubhuis blijft hetzelfde zoals aangegeven in het eerste protocol.
  • Er zal door iedere individuele afdeling of in onderling overleg tussen gelijktijdig spelende afdelingen toezicht worden gehouden bij de hoofdingang complex.
  • Binnenkomst voor zaalsporters via Hoofdingang Zaal.
  • Materialen worden gepakt langs 1 kant.
  • A 4 papieren(gelamineerd) met teksten zoals Uitgang, Ingang, Verboden Toegang, Corona regels (RIVM) hangen in het clubhuis en in de zaal.
  • Op meerdere punten staat ontsmettingsmiddel.
  • In voorruimte Zaal is de trap afgesloten en staat tafel met ontsmettingsmiddel.
  • Ook staat hier een tafel voor mogelijke registratie van sporters.
  • In de Zaal uitgang via nooddeuren Veld A
  • Entree Kantine alleen via buitentrap hoofdingang.
  • Er staan in het clubhuis ongeveer 40 stoelen met tafels klaar waarbij de minimale afstand tussen de stoelen 1,5 meter is.
  • Voorlopig staat er voor de bardienst 1 persoon achter de bar, dit om de 1,5 meter te kunnen realiseren.
  • Er is een perspex ruit boven de bar achter de kassa geplaatst.
  • Alleen de herentoiletten zijn beschikbaar, overige toiletten worden afgesloten. De dames moeten ook gebruik maken van deze toiletten. Er komt een statafel met ontsmettingsmiddel bij te staan.
  • De tribune mag niet gebruikt worden.
  • De uitgang van de kantine is aan de rechtse schuifpui via de trap aan DNIJ-zijde.
  • De looproute vanaf deze trap is achter de speeltoestellen en pannaveld langs naar de hoofdingang/uitgang van het complex.
  • Na sluitingstijd alle werkvlakken, deurknoppen, tafels schoonmaken en ontsmetten.

 

Inhoudelijk protocol sportafdeling Dynamic Tennis

Toegang tot de zaal:

  • Kom niet eerder dan 10 minuten voor aanvang naar het sportcomplex.
  • Kom je met de fiets, zet de fiets in de fietsenstalling, rekening houdend met de 1,5 m afstand tussen collega sporters die ook hun fiets in de fietsenstalling zetten.
  • Volg de looproute buiten, zoals is aangegeven.
  • Op zowel de ochtenden als de avonden is de toegang tot de zaal via de normale ingang van de zaal.
  • Bij binnenkomst: eerst handen desinfecteren met de aanwezige desinfecterende handgel. Daarna ben je verplicht om je te registreren (voornaam). De zaalwacht neemt een gezondheidscheck af en vinkt dit af op de lijst. Dit is nodig vanwege een eventueel GGD contactonderzoek.
  • Loop op de mat langs de muur naar de bank om je sportschoenen aan te doen.
  • Vermijd drukte bij de ingang van de zaal en bij het wisselen van de schoenen.
  • Neem al je spullen mee naar de plek waar je gaat tennissen.

 

Indeling van het spelen:

  • Op maandagmorgen hebben we de beschikking over de vakken B en C. KDO (damesgym) maakt gebruik van vak A. Op donderdagmorgen hebben we de beschikking over alle vakken (A, B en C). Na afloop van elke game wissel je van veld. De wijze waarop bepaalt de zaalwacht, volg dus zijn instructies.
  • Op maandag- en vrijdagavond wordt er gespeeld in vak C. Volg de instructies van de zaalwacht wat betreft zowel de indeling van de speelvelden als de wijze van wisselen van tegenstander.
  • Vermijd drukte bij de ingang van de zaal en bij het wisselen van de schoenen.

 

Verlaten van de zaal:

  • Na afloop van het tennissen dienen de materialen voordat ze opgeborgen worden gedesinfecteerd te worden. Volg hierbij de aanwijzingen van de zaalwacht.
  • Voordat je de zaal verlaat trek je op de mat bij de bank je buitenschoenen aan. Volg hierbij de aanwijzingen van de zaalwacht. Houd hierbij 1,5 meter afstand van elkaar.
  • De ochtendspelers verlaten de zaal via de nooddeur bij vak A.
  • De avondspelers verlaten de zaal via de nooddeur bij vak A.
  • Ook hier is de mogelijkheid tot ontsmetten van de handen.
  • Naar het clubhuis?
    • Voor toegang tot de kantine volg de bewegwijzering.
    • De standaard ingang voor het clubhuis.
    • Volg in het clubhuis de aangegeven route en regels.
    • Uitgang van het clubhuis is via het balkon en de trap aan de achterzijde.
    • Volg daarna de richting via de uitgang.
  • Naar de uitgang?
    • Tussen de kliko’s door links richting de uitgang complex.
    • Houd zoveel mogelijk rechts.